Xiaomi poprvé představilo SU7 na konci roku 2023 v rámci „premiéry“ a poté auto znovu ukázalo na Mobile World Congressu začátkem roku 2024. Možná je to zvláštní místo pro představení auta, ale je to ukázka toho, jak Xiaomi hraje na svou cílovou skupinu. Mohlo se zúčastnit autosalonu v Ženevě, který probíhal současně, ale neudělalo to. Proč?

Protože většina automobilového světa nemá tušení, kdo Xiaomi je, zatímco všichni v oblasti mobilních technologií to dobře vědí.

Xiaomi je podle údajů Counterpoint Research třetím největším výrobcem smartphonů na světě, ale nejde jen o smartphony – Xiaomi je hráčem v široké škále produktů a značek, je nejmladší společností na žebříčku Fortune Global 500 a lze říci, že její růst byl meteoritický.

Společnost je stará jen 14 let a rozsah jejího působení je obrovský – stejně jako investice ve výši 10 miliard dolarů na dalších 10 let do Xiaomi EV.

To dělá Xiaomi trochu odlišnou od ostatních startupů v oblasti elektromobilů – nejde o Lightyear nebo Fisker, ale o společnost s bohatými zkušenostmi ve výrobě, v AI, v budování dodavatelských řetězců se společnostmi jako Qualcomm a Nvidia a mistra technologie, kterou bude potřebovat v automobilu.

Xiaomi začalo jako softwarová společnost a v éře softwarově definovaných vozidel je možná jedinečně připraveno uspět.

Fischer.cz

Hlavní body elektroauta Xiaomi SU7

Není pochyb o tom, že z některých úhlů vypadá Xiaomi SU7 jako Porsche Taycan – zejména zepředu. Střešní linie vypadá trochu jako Tesla (která zase vypadá jako Jaguar), zatímco kola vypadají jako z Alfa Romeo. Tesla a Porsche byly při oficiálním představení v Pekingu několikrát zmíněny jako referenční vozidla, přičemž spoluzakladatel společnosti Lei Jun poskytl více než 2 hodiny detailů o novém modelu.

Koukni...  Elektroauta s dojezdem 965 km: Nová realita!

Interiér vozu má minimalistický přístup, který na první pohled vypadá trochu jako Tesla (zejména ve světlé barvě), ale je tu geniální centrálním 16,1 palcový displej. Zatímco většina interakce probíhá pomocí dotyku nebo hlasu – displej běží na Xiaomi HyperOS jako jeho telefony – je tu možnost řady fyzických tlačítek, která můžete připnout na spodní část, pokud vás dotykové ovládání přivádí k šílenství.

Je tu plynulá integrace vašeho telefonu do auta, která vám umožňuje připnout telefonní aplikace na displej auta pro okamžitý přístup, a můžete jednoduše přejet po displeji a přejít na rozhraní vašeho telefonu.

Pak je tu heads-up displej, který tvrdí, že má velikost 56 palců (předpokládám, že to je vnímaná velikost v projektovaném bodě před vámi), zatímco displej řidiče je 7 palcová obrazovka, která se otáčí, když nastartujete auto.

Xiaomi také hraje na své zákazníky milující telefony s úložnými prostory pro telefony v interiéru, stejně jako s možností montáže telefonu na palubní desku – není potřeba žádná přísavka nebo držák na větrací otvor – je tu speciální připojovací port. Je tu svítilna, která slouží i jako powerbanka, zatímco cestující mají vzadu chladicí zásuvku, s tvarovanými prostory uvnitř, aby plechovky neklouzaly, takže nevybuchnou, když je otevřete.

Můžete připevnit tablety Xiaomi na zadní část sedadel pro zábavu zadních pasažérů, je tu také možnost karaoke mikrofonu a přihrádka na rukavice byla navržena tak, aby pojala notebook, takže jej můžete snadno schovat z dohledu.

Nejde jen o zařízení Xiaomi – je tu podpora bezdrátového CarPlay a iPad lze také namontovat pro zadní cestující, takže uživatelé Apple nepřijdou zkrátka.

Značka jako Xiaomi potřebuje tyto druhy vrcholů – a troufám si říct, že i vychytávky – protože jsou očekávány na čínském trhu. Ale to také odhaluje mnohem více o tom, pro koho je toto auto navrženo.

Koukni...  Datová schránka - Přihlášení i zřízení datovky

Čína zažívá boom elektromobilů a Xiaomi se připojuje k takovým značkám jako je Nio, Xpeng a BYD na trhu, který je zjevně připraven přijmout nové značky. Mimo Čínu jsme viděli, jak se BYD začíná prosazovat, a s tím musí etablované značky soupeřit. BYD sponzoruje soutěž UEFA Euro 2024, takže značka bude mít astronomickou expozici, zatímco BYD Seal (nejbližší konkurent Xiaomi SU7) stojí něco přes 1.330.000 Kč – jen o něco více než Tesla Model 3.

Pro tyto čínské výrobce elektromobilů je cena důležitým nástrojem. Žádné ceny nebyly zveřejněny mimo Čínu, ale pohybují se od přibližně 740.000 Kč do 975.000 Kč podle současného kurzu. S ohledem na referenční modely Tesla Model 3 a Porsche Taycan, pokud Xiaomi SU7 dorazí do Evropy, tak za cenu blízkou této částce.

Specifikace Xiaomi SU7

Xiaomi chce, aby tohle elektroauto udělalo dojem výkonem a jak jsem řekl, Xiaomi se nebojí srovnávat se s jinými modely. U zrychlení to bylo Porsche Taycan Turbo (model 2022), zatímco u ovladatelnosti Xiaomi učinilo mnoho srovnání s Tesla Model 3 Performance.

Toto je klasické Xiaomi – napříč svými telefonními uvedeními na trh se často srovnávalo s Apple nebo Samsung a není překvapením, že se zde objevují přímé odkazy na jiné modely aut.

Čtyři základní fakta o Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 Max bude mít výkon 673 koní, zatímco běžný Xiaomi SU7 dosáhne 299 koní.

SU7 Max zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,78 sekundy, zatímco běžný Xiaomi SU7 je uvolněnější s časem 5,28 sekundy.

SU7 Max má platformu s napětím 871 voltů, zatímco SU7 a SU7 Pro nabízejí platformu s napětím 468 voltů.

Xiaomi SU7 Pro udává dojezd 516 mil, zatímco Max nabízí 500 mil a běžný SU7 vám dá 430 mil.

Koukni...  Bodový systém dopravních přestupků: Pokuty přehledně

Fotogalerie

3 modely Xiaomi SU7, SU7 Pro, SU7 Max

Budou existovat tři modely auta, pojmenované jako smartphony – Xiaomi SU7, Xiaomi SU7 Pro a Xiaomi SU7 Max.

Standardní Xiaomi SU7 nabídne dojezd 430 mil z 74kWh baterie, čas 0-100 km/h za 5,28 sekundy, maximální rychlost 210 km/h, platformu s napětím 468 voltů a pohon zadních kol.

Xiaomi SU7 Pro zvyšuje kapacitu baterie na 95 kWh a dojezd na 516 mil, čas 0-100 km/h za 5,7 sekundy a zachovává stejnou maximální rychlost. Oba tyto modely budou mít motor s výkonem 220 kW (299 koní).

Model s pohonem všech kol, Xiaomi SU7 Max, bude mít baterii o kapacitě 101 kWh, dojezd 500 mil, čas 0-100 km/h za 2,78 sekundy a maximální rychlost 265 km/h. Tento model bude mít platformu s napětím 871 voltů a dva motory s výkonem 495 kW (přibližně 673 koní).

Všechny tyto dojezdy jsou podle standardu CLTC, který bývá o něco štědřejší než WLTP, který je standardem v Evropě a EPA používaný v USA – ale zde jsou některé působivé čísla – zejména vzhledem k ceně.

K tomu všemu je tu 105 litrů frunk, 517 litrů zavazadlového prostoru a 32 úložných prostor v interiéru.

Xiaomi může být nováčkem, ale má dobře vypadající elektroauto. Je plné technologií, tlačí na působivé specifikace a dělá všechny správné kroky. Má však také značnou přítomnost a znalosti trhu mimo Čínu, které některým jeho současníkům chybí.

Xiaomi SU7 je rozhodně elektromobil, na který si dávejte pozor, protože by to mohl být model, který otevře stavidla k nám do Evropy.

EXIMTOURS
EximTours.cz

Vaše komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.


Přispějte svým komentářem

Poslední aktualizace: 13/08/2024