Dneska to bylo jen lehkých 27 km, 1:17 h v sedle, převýšení 184 metrů, ale i tak mě to dobilo. Vyjel jsem v půl třetí z Radonic a snažil jsem se najít něco nového – mno povedlo se. Mezi Kbely a Vinoří jsem narazil na novou „cyklostezku„, která vede přes menší úsek s krásným výhledem do polí a na letadla ve Kbelích. Značená zatím není, ale je pohodová na protočení drápů. Celkem jsem byl touhle zkratkou překvapenej.
V lesích to bylo už téměř ideální – nic extrémně mokrého, bláto jen minimálně sem, tam. Lesní cesty drží, podklad byl pevný a v zatáčkách to bylo příjemné. Za normálních podmínek bych možná přidal nějaký ten trailík navíc, ale dneska jsem měl jen hodinu a půl, tak jsem to nehnal (přeci jen, zítra je taky den).
Můj osobní cíl pro letošní sezónu: 5 000 kilometrů
Letos jsem si dal jasnou metu – najet alespoň 5 000 km. Po loňském roce, kdy jsem s kolem dost polevil, jsem si řekl dost. Mám nový plán, nové trasy v hlavě a hlavně zase tu chuť. Chci zpátky ten pocit, že sedím na kole obden, kila jdou dolů a já si užívám tu volnost v přírodě.

Představu mám tedy jasnou:
- Pravidelné výjezdy v týdnu – i kdyby jen na hodinku po nebo ráno před prací.
- Delší trasy o víkendech – ideálně 60–100 km.
- Výjezd do Alp v Rakousku – přesně ten typ terénu, co mi chybí.
- Rychlebské stezky a Singltrek pod Smrkem – letos bych si rád dal oboje.
- Singltreky v Česku obecně – plánuju objet aspoň tři – čtyři nové, co jsem ještě nikdy nejel.
Statistiky dnešní jízdy (pro ty, co milují čísla)
Údaj | Hodnota |
---|---|
Vzdálenost | 27,09 km |
Čas v sedle | 1:17:51 |
Převýšení | 184 m |
Průměrná rychlost | 20,9 km/h |
Maximální rychlost | 34,4 km/h |
Průměrný výkon | 232 W |
Spálená energie | 1085 kJ |
Druhé místo jsem si odvezl na segmentu Vrchol Novopacká – 2:20 min, 307 W, 17,1 km/h. Tenhle úsek mě vždycky baví. Má ideální profil na testování výkonu, není moc dlouhý, ale donutí vás pořádně šlápnout do platforem :).
Dnešní segmenty, které stojí za zmínku

- Vinořský park (1,14 km, 312 W) – technicky zajímavý úsek, který vás chytne, pokud máte rádi rytmus a krátká zrychlení.
- Bažantnice v Satalicích (0,86 km, 316 W) – svižný lesní průlet mezi stromy, ideální na rychlost (tohle mě fakt baví).
- Álej směr Satalice (0,43 km, 365 W) – krátké a výživné, zvednete se ze sedla a jedete.
- Radonice – Jenštejn trail (0,61 km, 178 W) – rozjezdový, ale moc příjemný (vždy se zde člověk dostává do provozní teploty).
Kolo, gear a chuť jezdit
Letos budu opět jezdit na Specialized S-Works 2022 – na polňačkách, trailech, i nějaké „prasopaly“ mě tenhle bajk prostě sedí. Sedlo mám už parťáka 3 roky, ale pořád drží, jen teleskopka už začíná mít vůli. Vím, že jsem si tohle kolo kupoval min. na 5 sezón a je to investice, kterou si nepořizujete na jednu nebo dvě sezóny.

Při dnešní jízdě jsem si konečně otestoval repas přední vydlice (FOX 36 kashima), ale těším se, až bajk pořádně protáhnu na rychlejších a hlavně mnohem techničtějších pasážích. Brzdy jsem ponechal beze změny, akorát možná letos přejdu na elektronickou přehazovačku od Sramu. Nicméně kolo je víceméně připraveno na novou sezónu.
Co plánuju letos upgradovat?
- Přehazovačka Sram XX1 Eagle AX – pokukuju po ní už od minulého roku, tak uvidíme, ale zatím fakt cenová palba.
- Možná brýle – poslední 2 sezóny jsem si zkusil VIF a jsou fakt parádní, lehké a „zatím“ drží.
- Rukavice – Mám ty mé modré FOXy s prstama (jaro/podzim), ale na léto už potřebuji nové bezprsťáky, takže očíhnu asi Endorphin Republic, M1 nebo HoloKolo a nějaké fajnové si vyberu.
Malý zádrhel – pyl a alergie mého staršího syna
Co mě ale dneska fakt mrzelo, byl Maty, můj starší syn. Měl jet se mnou, máme to takhle spolu na jaře každý rok. Jenže letos ho pyl chytil nějak brzo. Nos plný, oči zarudlé a k tomu ještě nemohl ani do školy, takže kolo muselo zůstat doma. Škoda. Měl jsem s sebou připravenou kratší trasu právě pro něj, ale doufám, že se to brzo srovná a vyjedeme spolu co nejdřív. Už se fakt těším, tohle je pro mě jako tátu nejvíc (jezdit společně s klukama).
Nicméně pylová sezóna totiž letos odstrartovala dřív, podle dat z Českého hydrometeorologického ústavu už od konce února. V ovzduší dominuje líska, olše a vrba, a u citlivějších dětí jako je náš Maty se mohou projevit potíže i při nízkých koncentracích.
V Praze a okolí jsou hodnoty aktuálně vyšší kvůli kombinaci městského prachu a větru. Pokud řešíte to samé s dětmi, doporučuji pravidelně kontrolovat pylový kalendář – např. přes Pylovou službu ČR nebo mobilní aplikace jako Pollen+.
Moje cykloplány na nejbližší týdny
Jakmile se počasí trochu ustálí a bude víc času, chci do toho šlápnout víc:
- Singltrek pod Smrkem – to je pro mě klasika, ale zároveň místo, kde se dá opravdu vyřádit. Ještě jsem nejel nový úsek v horní části Polské strany, takže to mám v plánu jako první výlet mimo domov.
- Rychlebské stezky – nebyl jsem tam už víc než dva roky a chybí mi ten terén. Není to úplně za rohem, ale za ten adrenalin a perfektně připravené traily to stojí.
- Rakousko – Alpy – letos bych si rád naplánoval aspoň 3–4 denní trip, ideálně okolo Zell am See nebo oblasti Dachstein Salzkammergut. Kombinace přírody, převýšení a kvalitních cest je tam naprosto fantastická.
A samozřejmě i každodenní ježdění okolo Prahy. Letňany, Vinoř, Bažantnice, Kbely, Satalice, Podolanka, Brandýs nad Labem až víceméně k Mělníku – tyhle části mají pořád co nabídnout, zvlášť když se objeví nová stezka jako dnes.
PS: nesmím letos zapomenout na KOKOSTEZKY 🙂 Ty jsou prostě TOP TOP TOP a 45 minut autem 🙂
Tréninkový režim a motivace
Letos si vedu povedu statistiku poctivě. Na Stravě mám cíl 5 000 km a rozdělil jsem si to takto:
- 100 km týdně v březnu a dubnu
- 150–200 km týdně od května do srpna
- Září až listopad podle počasí
Beru to nejen jako fyzickou výzvu, ale i mentální detox. V sedle hlava vypne. Neřešíte e-maily, notifikace, kraviny. Jen se soustředíte na cestu, nádech, výdech a švih nohou. Pro mě je to forma terapie.
Rodič-cyklista: jak skloubit trénink a rodinu?
Tohle je balancování, které dobře zná každý táta, co rád jezdí. Všechno plánuju kolem rodinného režimu:
- Vyjíždím ráno před prací nebo brzy odpoledne (kromě léta), když děti mají aktivity. V létě se naopak snažím později večer klidně v 20 hod do 22 je vidět.
- Víkendy střídám – jeden den rodinný výlet, druhý den solo jízda
- Zapojil jsem celou rodinu do cyklo výletů – i nejmenšího Tobíka, který konečně smaží na svém první Spešlu 🙂 Je neuvěřitelnej jak mu to jde…
Když tohle všechno funguje, cyklistika není překážkou rodiny, ale její součástí! A to je pro mě extrémně důležité.
Shrnutí a vize na sezónu
Mám plán, mám kolo, mám chuť. Teď už je jen na mně to odjezdit. Tenhle první výjezd byl víc než jen “zahřívací kolo”. Připomněl mi, proč to celé dělám. Ne pro čísla na Stravě, ne kvůli cílům – ale protože to prostě miluju.
Chci letos:
- Objevovat nové traily
- Sdílet jízdy s rodinou
- Zvládnout 5 000 km
- A hlavně si to celé užít
Pokud vás baví cyklistika, dejte si podobný cíl. Nemusí být 5 000 kilometrů. Stačí první výjezd. Věřte mi, hlava vám za to poděkuje. A pokud potkáte někde u Radonic borce na S-Worksu s lehce šíleným výrazem, pravděpodobně to budu já. 😉 Mějte se, čágo!

Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.