Když jsem poprvé zahlédla kabelku s ikonickým dvojitým G, říkala jsem si: „Fakt by někdo utratil tolik peněz za tašku Gucci?“ No, s dvěma malými dětmi, které by ji okamžitě otiskly svými upatlanými prsty od čokolády, jsem tuhle investici radši odložila na lepší časy. Možná až vyrostou a přestanou si myslet, že má kabelka je multifunkční kapesník. 😄
Ale víte co? Mezitím jsem si o Gucci zjistila dost na to, abych věděla, že tohle je víc než jen drahá značka – je to příběh plný skandálů, elegance a luxusu, o který se s vámi ráda podělím.
1. Začátek ve Florencii, Itálie – aneb jak to všechno začalo
V roce 1921 si Guccio Gucci řekl: „Tak dost, teď budu dělat něco, co změní svět.“ Založil firmu ve Florencii, což byl krok správným směrem. Dnes mají přes 500 poboček po celém světě, takže jeho plán docela vyšel, co říkáte?
2. Guccio Gucci a jeho luxusní sen
Myslíte, že Guccio měl od začátku jasno, že bude prodávat kabelky za cenu dovolené v Karibiku? No, ani náhodou. Inspiraci dostal, když obsluhoval výtah v londýnském hotelu Savoy. Potkal tam smetánku, obdivoval jejich luxusní zavazadla a zbytek je historie.

3. Dvojité G jako podpis
Znáte ty chvíle, kdy se vám ani nechce podepisovat účtenky? Guccio Gucci měl lepší nápad – místo podpisu vytvořil logo se svými iniciály. Dvojité G dnes zdobí kabelky, boty, pásky a kdo ví, možná i sny každé druhé módní nadšenkyně.
4. Londýn jako módní inspirace
Proč právě Londýn? Protože tam tehdy měli styl na úrovni. A jak víme, Britové nás umí okouzlit nejen čajem, ale i luxusem.
5. První produkty: Kufry a zavazadla
Ano, Gucci začínalo s luxusními zavazadly. Pokud se ptáte, proč tehdy lidé potřebovali drahé kufry, odpověď je jednoduchá – cestování vypadalo úplně jinak. Kufr byl tehdy skoro jako dnešní Instagramový post. Musel být dokonalý.

6. Hotel Savoy a Winston Churchill
Ano, Guccio se setkal s mnoha slavnými lidmi, včetně samotného Winstona Churchilla. Myslím, že kdyby Churchill viděl dnešní ceny Gucci kabelek, možná by si taky zapálil doutník a zamyslel se.
7. Kožené tašky pro jezdce na koních
Ne, Gucci nezačalo rovnou s kabelkami pro Instagramové influencerky. Jejich první hit byly kožené tašky na koňská sedla. Možná právě proto mají tolik produktů s motivem koní.
8. Horse-bit logo: Od sedlových tašek k módnímu hitu
Když něco funguje, proč to měnit, že? Tohle logo přešlo z koňských sedlových tašek na kabelky a pásky. Dnes ho nosí i ti, co by koně viděli maximálně na obrázku.
9. Šátek pro Grace Kelly: Kdo by odolal?
Představte si to – Grace Kelly, hollywoodská hvězda a princezna Monaka, si přeje hedvábný šátek. Co uděláte? No jasně, vytvoříte umělecké dílo. Tak vznikl ikonický vzor Flora.
10. Guccio Gucci vedl firmu osobně do své smrti
Kdyby dnes viděl, kolik kabelky stojí, pravděpodobně by si mnul ruce. V roce 1953 zemřel, ale značka přežila a jeho synové ji posunuli na úplně novou úroveň.
11. Hollywoodská zlatá éra a Gucci
Pokud jste si mysleli, že marketing je nový trend, mýlíte se. Gucci se dostalo do povědomí díky hvězdám jako Elizabeth Taylor, která s kabelkou Hobo Bag nevycházela z domu.
12. Kabelka Hobo Bag – nesmrtelná ikona
Elizabeth Taylor byla její největší fanynkou, ale pozor – tahle kabelka přežila mnohé módní trendy a stále patří mezi bestsellery.

13. Dvojité G vzniklo až po smrti Guccia
Myslíte, že zakladatel značky si užíval slávu dvojitého G? Bohužel ne. Logo bylo navrženo jeho synem Rodolfem až v 60. letech jako pocta jeho otci.
14. Hedvábí místo kůže? Ano, kvůli válce
Během druhé světové války byl nedostatek kůže, takže Gucci muselo začít experimentovat. Výsledkem byly produkty z hedvábí a bambusu, které se staly oblíbenými dodnes.
15. Rodinné skandály a krize v 80. letech
Máte pocit, že vaše rodinné večeře jsou občas dramatické? Tak si představte, že Gucci málem zkrachovalo kvůli vnitřním sporům a skandálům v tisku.
16. Tom Ford jako záchrana
Když už se zdálo, že je s Gucci konec, přišel Tom Ford a proměnil značku ve znovuzrozeného módního giganta. A prodeje?
Ty stouply o neuvěřitelných 90 % během 5 let.
17. Nejdráže prodané džíny na světě Gucci
V roce 1998 vstoupily Gucci džíny do Guinnessovy knihy rekordů s cenovkou 3 134 dolarů (cca 75 tisíc Kč). Kdo říká, že pohodlí musí být levné?

18. Gucci + Alexander McQueen a Stella McCartney
Móda není jen o značkách, ale i o spolupráci. Gucci mělo tu čest pracovat s největšími jmény v módním světě.
19. Partnerství s UNICEF: Děti a móda? Funguje to!
Od roku 2005 jde část zisků značky na projekty UNICEF, které pomáhají dětem v rozvojových zemích. Takže když si koupíte kabelku, možná nepomůžete své peněžence, ale rozhodně pomůžete světu.
20. Bamboo Shopper: Nouzové řešení, které se stalo ikonou
Víte, co se stane, když nemáte dost kůže? V Gucci vezmete bambus a vytvoříte něco tak stylového, že se po tom budou lidi moct utlouct.

21. První módní přehlídka až po 60 letech
Představte si čekat tak dlouho na svou první přehlídku! V roce 1981 se Gucci poprvé předvedlo na módním mole ve Florencii a od té doby sklízí jeden úspěch za druhým.
22. Šátek Flora byl v roce 2015 přepracován
Po letech klidu se Flora znovu objevila na scéně v modernější podobě. A stejně jako Grace Kelly, i já bych se do něj klidně zamotala.
23. Frida Giannini převzala kreativní otěže
Když v roce 2006 Tom Ford odešel, jeho místo zaujala Frida Giannini, která kombinovala klasiku s novým pohledem na módu.
24. Alessandro Michele a jeho revoluce v Gucci
Když v roce 2015 nastoupil Alessandro Michele, všichni jsme si říkali: „Co to asi přinese?“ No, přineslo to růst prodejů o 12 % a přehlídky plné bláznivých vzorů a nečekaných kombinací.
25. Westminster Abbey: Móda na posvátné půdě
Gucci se stalo první značkou, která měla módní přehlídku v ikonickém londýnském Westminster Abbey. Jak se říká – když máte styl, dveře se vám otevřou všude.
26. Chime for Change: Projekt na podporu žen
Gucci se zapojilo do boje za rovná práva a lepší příležitosti pro ženy. A to je něco, co v módě rozhodně podporuju!
27. Genius Jeans: Luxusní kalhoty, které vám vyprázdní účet
Gucci se dostalo do Guinnessovy knihy díky džínsům, které stály víc než moje měsíční náklady na kávu (a to už je co říct).
28. Neustálé modernizace ikonických produktů
Ať už je to kabelka Bamboo Shopper nebo šátek Flora, Gucci své produkty neustále vylepšuje. Proto nikdy nevyjdou z módy – vždycky je tu něco nového.
29. Charitativní aktivity mimo UNICEF
Gucci podporuje nejen děti, ale i ekologické projekty a udržitelnou módu. Protože i luxus může být ohleduplný.
30. Klasika i extravagance, která vás dostane
Gucci kombinuje tradiční řemeslné prvky s odvážnými nápady. A právě v tom je jeho kouzlo – je pro každého, kdo se nebojí zazářit.
Gucci: Legenda, kterou (možná) najdete i ve své skříni
Když se podíváte na čísla, Gucci prodá ročně přes 30 milionů produktů po celém světě. A i když si nekoupíte rovnou kabelku za stovky tisíc, věřte, že i maličkosti od této značky v sobě nesou kus historie a elegance.
A teď otázka pro vás – který kousek od Gucci byste chtěli mít doma? 😊

Gucci hodnocení značky: Jak se vám líbí?
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.