Hele, přiznám se, Dacia pro mě dřív byla spíš taková „no, když nemáš na nic lepšího…“ značka. Ale s novým Dusterem? To je jiná liga. Fakt mě překvapili, a to hodně! Ne, že bych hned běžel pro něj do showroomu, ale… začínám jim fakt fandit.
Duster: Z popelky dračicí, a pořád za rozumný peníze
Duster vždycky platil za auto, co hodně vydrží a málo stojí. Jenže, upřímně, designově to nebyla žádná hitparáda. Ale teď? Ten novej Duster vypadá fakt k světu! Jasně, pořád je to ten drsňák do nepohody, ale dostal takovej ten správnej „západní“ šmrnc.
Co mě na něm tak bere?
- Ten vzhled: Už jsem to říkal, ale ty „Y“ světla jsou prostě boží. A ty robustní tvary, ochranné prvky… Duster teď vypadá jako auto, za kterým se člověk otočí. A ne proto, že by bylo ošklivý!
- Interiér: Tady Dacia fakt zabodovala. Už to není jen o levných plastech. Jasně, pořád je to Duster, takže nečekej kůži a dřevo, ale ten 10″ displej, digitální přístrojovka… To už je fakt jinde, než to bejvávalo. A působí to moderně a funkčně.
- YouClip: Tohle je za mě geniální věc. Jednoduchý, ale fakt praktický. Prostě si do auta přicvakneš, co potřebuješ – držák na telefon, na pití, háček na tašku… A těch úchytů je tam hned několik, takže se nebudete prát o místo. Fakt promyšlený.
YouClip: Drobnost, co potěší (a fakt se hodí)
Přiznávám, že mě tyhle „vychytávky“ většinou nechávají chladným. Ale YouClip? To je jiná. Je to prostě taková ta věc, co si řekneš: „Proč to sakra nenapadlo mě?“. A Dacia to dotáhla k dokonalosti – nabízí i originální příslušenství, který do toho systému zapadne.






Kde všude tenhle zázrak najdeš?
- Vzadu na středový konzoli: I ti vzadu si můžou užívat!
- Na opěrkách hlavy: Super na tablet pro děti, nebo na kelímek s kafem.
- Na středovým tunelu: Ideální na kabelku (pro dámy), nebo na další držák na pití (pro nás, co máme pořád žízeň).
- Ve dveřích kufru: Třeba na světlo, když něco hledáš po tmě.
- Na bocích: Na nákup, nebo třeba na zablácený boty po výletě.
Dacia Duster: Teréňák, co se neztratí ani ve městě
Duster nebyl nikdy jen o vzhledu. Vždycky to bylo auto, co zvládlo i něco víc, než jen městskej provoz. A u novýho modelu to platí dvojnásob.
- 4×4: Jasně, není to pro každýho, ale jestli občas vyrazíš mimo asfalt, budeš ho milovat. Ten volič režimů jízdy je fakt super – přepneš si podle toho, kde zrovna jedeš, a Duster se s tím popere.
- Eco a Auto: Na normální silnici, pohoda, klídek.
- Snow a Sand-Mud: Když to začne klouzat, nebo se brodíš bahnem.
- Offroad: Pro ty největší hardcore situace.
- Světlá výška 217 mm: To už je hodnota, se kterou se nemusíš bát přejet kdejakej hrbol.
- Nájezdový úhly: Přes 30°? To už je na pořádný stoupání.
- Materiály: Tenhle Duster je fakt dělanej na to, aby něco vydržel. Odolný plasty, ochranný prvky… Prostě auto do nepohody.
- Starkle®: A ještě k tomu recyklovaný! Dacia myslí i na přírodu, palec nahoru.
Hybridní Duster: Pro ekology (a šetřílky)
Jo, i Duster už je hybrid! A to je super zpráva pro všechny, co chtějí jezdit úsporně, ale nechtějí se otravovat s dobíjením.
- Hybrid 140: Benzínovej motor 1.6 s elektromotorem. 140 koní, to už je slušná porce.
- Automat: Pohodlíčko, žádný řazení.
- Elektrika ve městě: Prý až 80 % času ve městě na elektriku. To znamená tichý rozjezdy a úsporu paliva. Až 40 %! To už je znát.
Duster: Kterej je ten pravej?
Duster má čtyři verze: Essential, Expression, Journey a Extreme. A každá má něco do sebe.
- Essential: Základ, ale i ten má klimu, parkovací senzory a střešní lišty. A ta cena! Za ty peníze fakt super kup.
- Expression: Za mě zlatej střed. Už má ten větší displej, zadní kameru a hezký kola.
- Journey: Pro ty, co chtějí trochu víc – automatická klima, lepší audio, navigace, bezklíčovej přístup…
- Extreme: Pro dobrodruhy – modulární střešní lišty a takovej ten drsnější vzhled.





Duster: Proč mě tak dostal?
- Je to prostě Duster: Auto, co si na nic nehraje a dělá to, co má.
- Zvládne všechno: Od nákupu v supermarketu po výlet do hor.
- Je praktickej: YouClip je fakt super, a místa je v něm taky dost.
- Je úspornej: Ať už benzín, LPG nebo hybrid, Duster tě nesežere.
- Stojí za to: Za ty peníze fakt těžko seženeš lepší SUV.
- Vypadá fakt dobře: Už to není ta ošklivá kačenka, ale fakt fešák.
Co teď?
- Mrknout na ty akční nabídky: Třeba se dá něco ušetřit.
- Stáhnout si tu appku My Dacia AR: Prohlídnout si ho zblízka, i když jsi doma na gauči.
- Zajít k dealerovi: Osahat si ho, projet se… A třeba si ho i rovnou odvézt.
Závěrem k tomu mám
Dacia Duster mě fakt mile překvapil. Z auta, který bych si asi nekoupil, se stal vůz, kterej mi začíná vrtat hlavou. Je to prostě auto pro normální lidi, co chtějí něco, co fakt něco vydrží, vypadá dobře a nestojí nesmysl. Dacia, tleskám!

Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.