Umělá inteligence (AI) ve finančním sektoru pomáhá získávat informace pro analýzu dat, měření výkonnosti, předpovědi a prognózy, výpočty v reálném čase, obsluhu zákazníků, inteligentní vyhledávání dat a další.
Jedná se o soubor technologií, které umožňují organizacím poskytujícím finanční služby lépe porozumět trhům a zákazníkům, analyzovat digitální cesty a učit se z nich a zapojit se způsobem, který napodobuje lidskou inteligenci a interakce ve velkém měřítku.
Obsah článku
Jak se umělá inteligence využívá ve finančním sektoru?
AI ve financích může pomoci v pěti obecných oblastech: personalizovat služby a produkty, vytvářet příležitosti, řídit rizika a podvody, umožnit transparentnost a dodržování předpisů a automatizovat operace a snižovat náklady.
Co je ML ve financích?
Strojové učení (ML) je podmnožinou umělé inteligence, která umožňuje systému autonomně se učit a zlepšovat pomocí neuronových sítí a hlubokého učení, aniž by byl explicitně naprogramován, tím, že je mu dodáváno velké množství dat. Umožňuje finančním institucím využívat data k trénování modelů pro řešení konkrétních problémů pomocí algoritmů ML – a poskytovat poznatky o tom, jak je v průběhu času zlepšovat.
Jak může umělá inteligence vyřešit skutečné výzvy v oblasti finančních služeb?
Rozpoznávání řeči – Převádějte řeč na text a zlepšujte své služby pomocí poznatků z interakcí se zákazníky, například z prodejních hovorů v kontaktním centru, a zlepšujte služby zákazníkům.
Analýza sentimentu – Identifikujte sentiment v daném textu s převládajícím emočním názorem pomocí AI přirozeného jazyka, jako je investiční výzkum, sentiment dat z chatu a další.
Detekce anomálií – Detekce anomálií, jako jsou podvodné transakce, finanční kriminalita, spoofing při obchodování a kybernetické hrozby.
Doporučení – Poskytování vysoce personalizovaných doporučení finančních produktů a služeb, jako je investiční poradenství nebo bankovní nabídky, na základě cest zákazníků, interakcí s kolegy, preferencí rizik a finančních cílů.
Překlad – Vytvářejte vícejazyčný obsah, například finanční zpravodajství, a aplikace pomocí rychlého a dynamického strojového překladu ve velkém měřítku, abyste zlepšili interakce se zákazníky a oslovili více publika, ať už jsou kdekoli.
Zpracování dokumentů– Extrahujte strukturovaná i nestrukturovaná data z dokumentů a analyzujte, vyhledávejte a ukládejte tato data pro procesy s rozsáhlým obsahem dokumentů, jako je například obsluha úvěrů a vyhledávání investičních příležitostí.
Rozpoznávání obrazů – Získávejte poznatky z obrázků a videí, abyste urychlili zpracování pojistných událostí posouzením škod na majetku, například na nemovitostech nebo vozidlech, nebo urychlili přijímání zákazníků pomocí ověřování dokladů totožnosti v souladu s KYC.
Rozhovory – Potěšte své zákazníky zkušenostmi kontaktního centra poháněného umělou inteligencí, jako je bankovní concierge nebo zákaznické centrum, a snižte tak náklady a uvolněte čas svým lidským agentům. Proměňte osobní finance a poskytněte zákazníkům více možností, jak spravovat své peníze, tím, že do svých aplikací, webových stránek, digitálních platforem a virtuálních nástrojů vnesete inteligentní a intuitivní zážitky.
Datová věda a analytika – Získejte přístup ke kompletní sadě nástrojů pro správu dat, analytiku a strojové učení, které vám umožní vytvářet náhledy a uvolňovat hodnotu z dat pro obchodní informace a rozhodování.
Prediktivní modelování – Využívejte data o zákaznících, rizicích, transakcích, obchodování nebo jiné poznatky z dat k předpovídání konkrétních budoucích výsledků s vysokou mírou přesnosti. Tyto schopnosti mohou být užitečné při odhalování podvodů, snižování rizik a předvídání budoucích potřeb zákazníků.
Kybernetická bezpečnost – Automatizujte aspekty kybernetické bezpečnosti pomocí nepřetržitého monitorování a analýzy síťového provozu s cílem odhalovat kybernetické útoky a hrozby, předcházet jim a reagovat na ně.
Generativní umělá inteligence – Vytvářejte nové vyhledávací a konverzační zážitky na bázi umělé inteligence vytvářením, doporučováním, syntézou, analýzou a zapojováním přirozeným a zodpovědným způsobem.
Budoucnost umělé inteligence ve finančních službách
AI pomůže podpořit růst finančních služeb. Mnoho organizací přešlo na digitalizaci a naučilo se novým způsobům prodeje, zvyšování efektivity a zaměření na svá data. Do budoucna budou potřebovat personalizovat zapojení zákazníků založené na vztazích ve velkém měřítku. AI hraje klíčovou roli v tom, že pomáhá řídit reakce na míru zákazníkům, bezpečněji a odpovědněji doporučovat produkty a služby a získávat důvěru rozšířením služeb concierge, které jsou k dispozici, když je zákazníci nejvíce potřebují.
Kromě toho budou finanční instituce potřebovat vytvořit silné a jedinečné digitální profily zákazníků založené na povoleních; potřebná data však mohou existovat v silech.
Odbouráním těchto sil, použitím vrstvy umělé inteligence a bezproblémovým využitím lidské angažovanosti mohou finanční instituce vytvářet zkušenosti, které odpovídají jedinečným potřebám jejich zákazníků a zároveň se efektivně škálují.
[…] článek vám poskytne přehled o tom, co dnes umělá inteligence umí, jaké jsou její praktické aplikace a jak ji lze efektivně využít ve vaší […]