Představte si auto, které kombinuje to nejlepší z elektrických vozů a spalovacích motorů, až mě to osobně překvapilo. Tím autem je Voyah Free 318 REV. Nejenže nabízí úměrně vyváženou kombinaci elektromotorů a benzinového generátoru, ale také skvělý design, který mi padnul do oka hned na první pohled. Toto čínské SUV se začíná celkem slušně cpát i na naše evropské silnice. Pojďme se na to auto podívat zblízka!
Obsah článku
Co to je za auto Voyah Free 318 REV?
Voyah Free 318 REV je SUV, které přišlo s velmi zajímavým konceptem rozšíření dojezdu díky benzinovému generátoru. V překladu to znamená, že se nejedná o čistě elektrický vůz, ale také ne o klasický hybrid. Elektromotor zůstává dominantní, zatímco benzinový motor slouží jen jako generátor elektrické energie.
Co to znamená v praxi? Že kromě nabíjení z klasické nabíječky můžete také tankovat benzin, který pak slouží ke generování elektřiny přímo za jízdy. To je praktické, zvláště pokud cestujete déle nebo mimo pokrytí nabíječkami. Díky tomu je auto vhodné jak pro městský provoz, tak pro delší výlety bez obav z toho, že se ocitnete bez energie.
Voyah Free REV je koncipován jako přelomové řešení pro ty, kteří chtějí zůstat ekologičtí, ale zároveň se nechtějí vzdát komfortu dlouhého dojezdu. Tento koncept mi přijde jako ideální řešení pro lidi, kteří potřebují kompromis mezi čistým elektromobilem a klasickým vozem s benzinovým motorem.
Navíc nabízí pohodlí a svobodu při plánování delších cest.
Design Voyah Free 318 REV, dost oslní
Když jsem poprvé viděl Voyah Free 318 REV, musel jsem uznat, že se mi toto SUV opravdu líbí. Celé přepracování přední části auta je děláno tak, aby chlazení benzinového motoru bylo efektivnější, a design zároveň působí ostřeji a moderněji.
Oproti původnímu modelu s jemnými liniemi se zde objevují hranatější črty, které mi k tomuto modelu sedí více. Díky těmto změnám vůz vypadá robustněji a sportovněji, což mu dodává sebevědomý vzhled, který na silnici nezapadne.
Zadní části vozu doznaly také změn – najdete zde náznak difuzoru a modifikovaný zadní spoiler, který pomáhá zlepšit aerodynamiku vozu a dodává mu více sportovního charakteru.
A jak bych mohl zapomenout na 20-palcové hliníkové disky s pneumatikami 255/45 R20, které jsou v základní výbavě! Tyto kola přidávají vozu stylový vzhled a navíc zlepšují stabilitu na silnici. I když jsou změny především kosmetické, rozhodně dělají tento model atraktivnější.
Kromě vizuální atraktivity stojí za zmínku i praktické aspekty designu. Voyah Free 318 REV je vybaven řadou prvků, které zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti, což vede ke snížení odporu vzduchu a lepší energetické účinnosti.
Všechny tyto detaily dohromady dělají z tohoto SUV velmi lákavé auto jak pro městský provoz, tak pro delší cesty po dálnici.
Co se skrývá pod kapotou Voyah Free 318 REV ?
Teď pojďme trochu technicky. Systém pohonu Voyah Free 318 REV zahrnuje 1,5litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec s výkonem 110 kW (150 koní) a krouticí moment 220 Nm. Ten se stará pouze o generování elektrické energie buď přímo pro elektromotory, nebo ji ukládá do baterie s kapacitou 43 kWh (z toho je využitelných 37,5 kWh).
Tento systém umožňuje efektivní využití benzinového motoru pouze tehdy, když je to skutečně potřeba, což znamená úsporu paliva a snížení emisí.
Jde o takzvaný extended range electric vehicle (EREV), což znamená, že benzinový motor nikdy nepohání přímo kola, ale pouze vyrábí energii. Výhodou tohoto systému je, že se nemusíte tolik starat o dojezd – dokáže dosáhnout až 1458 kilometrů při kombinovaném využití obou zdrojů energie.
Tento přístup kombinuje výhody čistě elektrického pohonu s jistotou, že vám energie nedojde, pokud jste daleko od nabíječky. Navíc je zde možnost snížit provozní náklady díky nižší spotřebě a výhodnějšímu provozu elektromotoru.
Jednomotorová nebo dvoumotorová elektrická verze
Voyah Free 318 REV má dvě možnosti pohonu – buď zadokolku, nebo čtyřkolku. Základní jednomotorový model s pohonem zadních kol poskytuje výkon 200 kW (272 koní) a krouticí moment 410 Nm. I když má tento obr hmotnost přes 2 tuny (konkrétně 2150 kg), zrychlení z nuly na stovku zvládá za 7,6 sekundy, což rozhodně není špatné.
Tento výkon je více než dostatečný pro běžnou jízdu, ať už ve městě nebo na dálnici, a navíc poskytuje skvělý zážitek díky okamžitému točivému momentu elektromotoru.
Pro ty, kteří touží po lepší dynamice a pohonu obou náprav, je zde verze s dvěma elektromotory a pohonem 4×4. Tato verze nabízí kombinovaný výkon 360 kW (490 koní) a točivý moment 720 Nm. I přesto, že hmotnost vzrostla na 2260 kg, dosáhne stovky za pouhých 4,5 sekundy a maximální rychlosti 200 km/h.
Tato verze je ideální pro ty, kteří chtějí co nejlepší výkon a schopnost poradit si s jakýmkoli terénem. Pohon všech čtyř kol dodává vozu větší stabilitu a bezpečnost, což oceníte zejména za zhoršených jízdních podmínek.
Dalším zajímavým aspektem dvoumotorové verze je schopnost využít elektrickou energii efektivněji, zejména při nižších rychlostech, kde mohou oba motory pracovat synchronizovaně a dosáhnout tak lepšího rozložení výkonu. Tento systém také umožňuje rekuperaci energie z obou náprav, což vede k vyšší účinnosti během brzdění.
Dojezd a nabíjení Voyah Free 318 REV
Voyah Free 318 REV má velmi zajímavý dojezd. Pokud se rozhodnete jezdit pouze na elektřinu, dosáhne na jedno nabití 318 kilometrů podle metodiky WLTP. Pokud však zapojíte i benzinový generátor, dojezd se zvýší až na 1458 kilometrů. Je to skvělá alternativa pro lidi, kteří nechtějí být odkázáni pouze na dostupnost nabíječek.
Díky kombinovanému pohonu se nemusíte obávat dlouhých cest a můžete bezstarostně plánovat své trasy i mimo hlavní dopravní tepny.
Samotné nabíjení probíhá buď pomocí palubní AC nabíječky s výkonem 11 kW nebo pomocí rychlonabíječky. Bohužel maximální nabíjecí výkon této soustavy je pouhých 120 kW 🙁
Nicméně, s možností využití benzinového generátoru se nemusíte obávat, že byste někde uvízli bez energie. Generátor se automaticky zapne, když baterie dosáhne určité úrovně, což zajišťuje stálý dojezd bez nutnosti čekat na dobíjení.
Tento přístup je skvělý i z hlediska flexibility. Můžete využít elektrický pohon pro každodenní jízdy po městě, kdy je snadné dobíjet doma nebo v práci, a při delších cestách můžete využít generátor a nebýt limitováni nabíjecí infrastrukturou.
Tato možnost činí z Voyah Free 318 REV univerzální volbu jak pro městské prostředí, tak pro delší výpravy.
Interiér, který si zamilujete
Interiér Voyah Free 318 REV je prostě parádní. Jde o pětimístné SUV s prostornou kabinou, kde dominují tři propojené displeje o uhlopříčce 12,3 palce, pokrývající takřka celou šířku palubní desky.
Tyto displeje lze navíc nastavit v horizontální rovině, což dodává vozu ještě větší futuristický vzhled. Díky modernímu designu a kvalitním materiálům působí interiér luxusně a přívětivě, což vytváří příjemné prostředí pro každého cestujícího.
Sedadla jsou vybavena elektrickým ovládáním, ventilováním, vyhříváním a dokonce masážní funkcí, což je standardně ve výbavě, s výjimkou masáže spolujezdce. Také mě velmi příjemně překvapil seznam další výbavy, který zahrnuje elektrické ovládání panoramatické střechy, wi-fi, bluetooth, digitální rádio, online navigaci, a dokonce i indukční nabíjení telefonu.
Prostor v interiéru je navržen tak, aby poskytl maximální pohodlí, a to nejen díky komfortním sedadlům, ale i díky důmyslnému rozložení ovládacích prvků a úložných prostorů.
Bezpečnost je také na velmi vysoké úrovni. Auto je vybaveno osmi airbagy, 360° kamerovým systémem, nočním viděním, adaptivním tempomatem a dalšími asistenty, které usnadňují řízení.
Systémy jako asistent jízdy v pruhu, parkovací asistent nebo varování před kolizí jsou všechny zahrnuty ve standardní výbavě, což dává pocit jistoty, ať už jedete kamkoli. Díky těmto systémům je řízení jednodušší a bezpečnější, což ocení jak zkušení řidiči, tak ti méně zkušení.
Cena a výbava Voyah Free 318 REV
Voyah Free REV se na českém trhu prodává za cenu 1 436 248 Kč pro verzi s pohonem zadních kol.
Pokud chcete čtyřkolku, budete muset připlatit 75 750 Kč, což vám ale poskytne výrazně lepší dynamiku. Pro srovnání – čistě elektrický model Voyah Free stojí od 2 017 475 Kč až po 2 522 475 Kč, takže verze REV je opravdu výrazně levnější alternativou.
Tento cenový rozdíl činí z Voyah Free REV velmi atraktivní možnost pro ty, kteří chtějí vstoupit do světa elektromobilů, ale nechtějí obětovat praktičnost a svobodu, kterou nabízí kombinovaný pohon.
K vozu dostanete pětiletou záruku nebo 80 tisíc kilometrů, a na baterii dokonce osm let nebo 130 tisíc kilometrů. Musím konstatovat, že proti Tesle, kterou máme v garáži je tahle záruka dost malá, už i s ohledem na fakt, že zde v ČR není zatím snad jediný servis 🙁
Samozřejmě si můžete připlatit za metalízu nebo ochrannou fólii, ale i základní výbava je velmi štědrá. Ve standardní výbavě najdete například adaptivní vzduchové odpružení, které zajišťuje hladkou a pohodlnou jízdu, a to i na méně kvalitních cestách.
Tento prvek je u jiných značek často k dispozici jen za příplatek, ale u Voyah Free REV jej dostanete bez dalších nákladů.
Další zajímavostí je, že vůz je vybaven pokročilými technologiemi pro konektivitu, včetně podpory 5G připojení, což zajišťuje stabilní a rychlé připojení k internetu během jízdy.
To je užitečné zejména pro navigaci, streamování hudby nebo pro komunikaci s ostatními cestujícími. Kromě toho je zde i výsuvná klika dveří a bezklíčový přístup, což přidává další vrstvu komfortu a elegance.
Závěr
Voyah Free REV mě příjemně překvapil. Kombinace elektrického pohonu s benzinovým generátorem poskytuje svobodu výběru, ať už chcete jezdit na elektřinu nebo využívat benzin pro prodloužený dojezd. Design je atraktivní, interiér pohodlný a cena ve srovnání s plně elektrickými modely poměrně příznivá.
Pokud hledáte vůz, který kombinuje inovativní technologie s praktičností, rozhodně stojí za zvážení, ale jak jsem se zmínil výše, pozor na servis a záruky. Voyah Free 318 REV má, co nabídnout, ať už jste fanoušci elektromobilů nebo se teprve chystáte na svou první elektrickou jízdu.
Pro mě osobně je to jedno z nejzajímavějších SUV, které v poslední době přišlo na trh, a rozhodně stojí za pozornost každého, kdo hledá inovativní a současně praktické řešení.
Vaše komentáře
Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.