Supercell je jedním z nejúspěšnějších a nejuznávanějších herních studií na světě. Toto finské studio, založené v roce 2010, se rychle proslavilo svou schopností vytvářet mobilní hry, které si zamilovaly stovky milionů hráčů po celém světě. Ať už jste slyšeli o jejich hrách jako Clash of Clans, Hay Day, Clash Royale nebo Brawl Stars, je pravděpodobné, že alespoň jednu z těchto her znáte.

Supercell má unikátní přístup k vývoji her a komunikuje s hráči způsobem, který jim umožňuje cítit se součástí celého herního zážitku.

Jak to všechno začalo?

Supercell byl založen dvojicí herních nadšenců – Ilkkou Paananenem a Mikem Kodisojou – v roce 2010 v Helsinkách. Původně pracovali na hře Gunshine.net, což byla multiplayerová hra pro Facebook, která však nedosáhla očekávaného úspěchu. Tato zkušenost přiměla zakladatele změnit směr a zaměřit se výhradně na mobilní hry.

Tato změna strategie se ukázala být zásadní a přinesla studiu obrovský úspěch. V roce 2012 vydali svou první mobilní hru Hay Day, farmářskou simulaci, která se okamžitě stala hitem.

Následovalo vydání hry Clash of Clans, která hráče pohltila díky své strategické hloubce a možnosti budovat vesnice, trénovat armády a bojovat s ostatními hráči. Tato hra je stále jedním z hlavních pilířů studia, a to i po více než deseti letech na trhu.

Podíly a akvizice ve firmě Supercell

Zatímco Supercell začínal s malým kapitálem, studio postupně přitáhlo pozornost významných investorů. Po úvodní investici ve výši 250 000 eur od zakladatelů následovala půjčka ve výši 400 000 eur od finské inovační agentury Tekes. Další financování přišlo od Lifeline Ventures, což pomohlo studiu dostat se na nohy.

Koukni...  Playstation 5 Pro vs PS5: Komu se upgrade vyplatí? 🎮

Prvním zásadním krokem v růstu studia byla investice od SoftBank a GungHo Online Entertainment v roce 2013. Tyto dvě společnosti koupily 51% podíl v Supercellu za ohromujících 2,1 miliardy eur, což byla tehdy největší akvizice soukromé finské firmy. Tento obchod byl rozhodující pro další růst a rozvoj studia.

V roce 2016 pak čínský technologický gigant Tencent odkoupil podíl od SoftBank a stal se majoritním vlastníkem s 84,3% podílem, za který zaplatil 8,6 miliardy dolarů. Tímto krokem se Supercell stal jednou z nejhodnotnějších herních společností na světě.

Navzdory těmto změnám v držení podílů si Supercell stále udržel značnou míru nezávislosti a rozhodovací svobody ve vývoji her. Jejich filozofie malých týmů a svobody rozhodování zůstala nezměněna, což bylo jedním z klíčových faktorů jejich úspěchu. Zakladatelé a vývojářské týmy nadále fungují samostatně a mohou se plně soustředit na tvorbu her bez tlaku ze strany velkých akcionářů.

Unikátní přístup k vývoji her

Supercell je známý svým jedinečným přístupem k organizaci práce. Studio funguje na principu malých nezávislých týmů, které mají plnou kontrolu nad vývojem svých her. Tyto týmy mají možnost svobodně rozhodovat o tom, jakým směrem se jejich projekt vydá, a pokud se domnívají, že hra nefunguje, mohou ji zrušit a přejít na nový projekt. Toto „zabíjení“ her je součástí jejich kultury, a právě díky tomuto přístupu se jim podařilo udržet vysokou kvalitu a originalitu všech svých titulů.

Týmy v Supercell jsou malé, což umožňuje rychlé iterace a zaměření na kvalitu. Vedení studia nezasahuje do tvůrčích rozhodnutí týmů, ale místo toho se soustředí na to, aby týmy měly vše, co potřebují pro úspěch. Tento přístup dává vývojářům maximální svobodu a zároveň odpovědnost za to, co vytvoří.

Squad Buesters

Supercell – Největší herní hity a jejich úspěch

Supercell má na kontě pouze několik her, ale všechny se staly obrovskými hity:

  1. Clash of Clans – Tato hra byla spuštěna v roce 2012 a během krátké doby se stala globálním fenoménem. Stáhlo si ji více než 500 milionů hráčů a hra od té doby generovala více než 10 miliard dolarů z mikrotransakcí. Dodnes má hra aktivní hráčskou základnu a pravidelně dostává nové aktualizace, které udržují zájem hráčů.
  2. Hay Day – Tato farmářská simulace byla prvním velkým úspěchem studia a od svého vydání v roce 2012 si ji stáhlo přes 100 milionů hráčů. Hra nabízí plynulou hratelnost, kde hráči pěstují plodiny, chovají zvířata a obchodují s dalšími farmáři. I po více než deseti letech zůstává oblíbenou hrou pro milovníky simulátorů.
  3. Clash Royale – V roce 2016 přišel Supercell s Clash Royale, což je real-time strategická hra s prvky karetní hry. Tato inovativní kombinace okamžitě upoutala pozornost a stáhlo si ji více než 500 milionů hráčů. Hra během prvního roku svého provozu vydělala více než 1 miliardu dolarů.
  4. Brawl Stars – Tato hra byla vydána v roce 2018 a od té doby si ji stáhlo přes 300 milionů hráčů. Brawl Stars nabízí akční arénové boje, kde hráči bojují v malých týmech. Hra je pravidelně aktualizována o nové postavy, herní režimy a události, což ji udržuje atraktivní pro širokou škálu hráčů.

Úspěch založený na komunitě

Jedním z klíčových faktorů úspěchu Supercell je jejich důraz na komunitu. Herní týmy se neustále snaží udržovat rovnováhu mezi přidáváním nového obsahu a zlepšováním stávajícího herního zážitku. Hráči mají možnost aktivně se podílet na vývoji her prostřednictvím zpětné vazby a Supercell tomu věnuje velkou pozornost.

Koukni...  Gran Turismo 7: Recenze nejnovější verze!

Supercell Creator Program je skvělým příkladem, jak podporují tvůrce obsahu a streamery, aby měli přístup k novinkám a materiálům z her ještě před jejich oficiálním vydáním.

Supercell se také zaměřuje na to, aby jejich hry byly sociálně propojené. Ať už jde o zakládání klanů v Clash of Clans, nebo týmovou spolupráci v Brawl Stars, hry jsou navrženy tak, aby hráči mohli spolupracovat a soupeřit s ostatními.

Investice

Supercell se však nespoléhá jen na své vlastní hry. Studio investovalo do několika dalších herních studií po celém světě. Jedním z nich je například Space Ape Games, které se proslavilo hrou Beatstar.

Kromě toho Supercell otevřel nové studio v Severní Americe, které se zaměřuje na vývoj her pro PC a konzole. I když mobilní hry zůstávají jejich hlavní doménou, studio se snaží prozkoumat nové možnosti a expandovat na další platformy.

Výhled studia Supercell do budoucnosti

Supercell neustále zkoumá nové možnosti a hledá způsoby, jak posouvat hranice mobilních her. I když jsou jejich současné tituly obrovským úspěchem, studio plánuje pokračovat ve vývoji nových her a rozšiřovat své stávající portfolio.

Rok 2024 bude klíčový, zejména pro hry jako Clash of Clans, kde se očekává mnoho novinek a změn, které mají za cíl udržet zájem hráčů po další roky.

Na závěr

Studio Supercell je zkrátka ukázkovým příkladem toho, jak může malé studio s jasnou vizí dosáhnout globálního úspěchu. Jejich inovativní přístup k vývoji her, silná komunita a neustálá snaha zlepšovat své produkty je to, co je drží na vrcholu herního průmyslu.

Budoucnost tohoto studia vypadá více než slibně, a ať už jste fanouškem jejich současných her, nebo netrpělivě čekáte na nové tituly, Supercell má pro všechny hráče něco připraveno.

Koukni...  FIFA 2024 (FC24): Podrobná recenze
Sazka Bet

Jak se vám líbí hry studia Supercell?

0,0
Vynikající0%
Velmi dobré0%
Průměrné0%
Špatné0%
Hrozné0%

Vaše komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře… Buďte první, kdo ho napíše.


Přispějte svým komentářem